perjantai 23. joulukuuta 2011

Si je vais me coucher maintenant, la Noël arrivra plus tôt...

Huomenna on joulu! Ja tätä on ootettu! Fiilikset ehkä parhaimpia koko vaihtarivuoden aikana. Tää viikko on menny löhöillessä ja hengaillessa, niinkuin olin jo "suunnitellut":D. Mä sain kunniatehtäväks laittaa kodin joulukuntoon seimitaideteoksineen kaikkineen. Lisäksi taas eilen leivoin ja KORISTELIN sata piparia, jotka varmaan huomenna katoaa nopeasti host-mummilla, kun host-serkut pääsee valloilleen... :D. Iltapäivän vietin Blandinen ja Marien kanssa Valenciennessa ostelemassa joululahjoja - tällä kertaa ITSELLENI. Illalla syötiin host-äipän tekemää pizzaa, ja yömyöhään vielä juttelin porukoiden kanssa ekaa kertaa webillä koko vaihtarivuoden aikana. Jännää oli nähdä kaikki yli kolmeen kuukauteen! Oon miettiny usein, että miltäköhän palatessa tuntuu, kun on ollut 10 kuukautta erossa... Osa mun vaihtarikavereista skypettelee porukoidensa kanssa useampiakin kertoja viikossa, mutta videottomat puhelut ja sähköposti on enemmän mun juttu. On muutenkin paljon helpompaa sopeutua ja olla silleen omillaan, kun ei näe toista joka viikko ja pidä muutenkaan liikaa yhteyttä, mutta jokainen tavallaan!:)

Onnistuin rikkomaan yhden posliinuken pään, kun asettelin niitä paikalle. Viime vuonna oli kuulemma käynyt samalla lailla, eikä se siis haitannut!:) Pikaliima korjaa kaiken.
Melkein oikea joulukuusi.
On aika selvää mitä nään, kun suljen silmät nukkumaan mennessä...

Mietin tossa just, että oisin voinut tehdä 6-1-pipareita:D
La Noël à Valenciennes!
Viime viikonloppu oli siis le week-end Noël du Scout. Pelailtiin pelejä sisällä ja ulkona, jaettiin lahjat, ja kun herättiin seuraavana aamuna, ensilumi oli satanut! Kaikki oli tosi innoissaan, varsinkin pienimmät, jotka heitteli lumipalloja joka paikkaan ja yritti pyöritellä lumiukkoja. Lumisia päiviä ei kuitenkaan kestänyt pidempään, vaan tällä viikolla satoi sitten vettä, ja sinne meni kaikki. :( No mut ei se mitään, Suomessa oon saanu joka joulu nauttia lumesta. Mun host-perheessä ollut venezuelalainen vaihtari oli kuulemma menny sekaisin viime vuonna, kun oli ollessaan täällä nähnyt ekaa kertaa lunta.


Pääsin vihdoin käyttämään uggeja, jotka äippä lähetti mulle jo mun vuoden alussa
Nyt meen nukkumaan, että huomenna jaksan herätä aikaisin ajamaan mamille!:) Matkaa kaks tuntia, mutta viime vuonna oli mennyt kuusi lumen takia.

Bonne Noël !!! ♥: Paula

Web cam-shot = laatu taattu. Tykkään enemmän suomalaisversion kannesta!
Ja vielä lisäys tähän loppuun!! Oon siis ostanut Napapiirin Sankarit-leffan, eli ranskaksi käännettynä (tai siis no englanniksi) Very Bad Trip. Löysin sen FNAC-nimisestä kaupasta, eli vähän Anttilaa vastaavasta. Katottiin se tässä yks ilta dubattuna kaa. Dubbaus oli yllättävän hyvä, eikä häirinnyt! Vitsit ja suomalainen huumori oli saatu tosi hyvin väännettyä niin, että ranskalaisetkin ymmärsi (ainakin melkein kaiken;)).

Toinen lisäys vielä. Mun host-vanhemmat oli yks viikonloppu Normandiassa lomalla, ja ne toi mukanaan kilokaupalla erilaisia kaloja. Pääsin tällä viikolla maistamaan mun elämän ekaa kertaa rauskua! En edes tiennyt, että rauskua voi syödä!:D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti