perjantai 16. joulukuuta 2011

Noël - Ma Célébration préférée

Tänään mulla oli koulua vaan vaivaiset 3 tuntia. Eka tunti oli yhteiskuntatiedettä vastaavaa juttua, nimi suomeksi hukassa. Ollaan perustettu meidän luokassa UNESCO-klubi, ja mä sain tehtäväks kääntää ystäväkoulun kirjeen englanniks. Pääsin myös antamaan mun pienet lahjat kavereille!:) Tein tossa viikolla pipareita, jotka koristelin kaverien nimikirjaimin! Ja hyvän vastaanoton sai!:) Viimeiset kaks tuntia oli ranskaa ja ekonomiaa. Ekonomian tunnilla ope jako meille joulusuklaata! Kyseinen ope on muutenki mun suosikki, heittää läppää meidän oppilaiden kanssa ja on rennoin mun koskaan näkemä opettaja!

Sweets & Notes
Ranskassa käärekarkeissa on yleensä mukana vitsejä, mutta näissä jouluversioissa oli tietokisakysymyksii!:)
Koulun jälkeen kävin kaupassa ja boulangeriessa ostamassa syötävää ja odottelemassa host-äippää. Sateesta huolimatta kävin lisäks ihailemassa jouluvaloja ja näyteikkunoita, ja joulufiilishän siinä sit lopulta tuli! Kun host-äippä sitten saapui, mentiin yhdessä lähettämään paketteja ja kirjeitä ympäri maailmaa: Suomeen, kaks eripuolille Jenkkejä ja Espanjaan! Mä itse sain tossa alkuviikosta Suomesta IIISON paketin, jossa oli tietysti tän mun isäntäperheen lahjat (kirjoitan myöhemmin mitä, koska google translator;)), suomalaisia herkkuja poronkäristyslihasta hillakastikkeeseen ja tooosi houkuttelevan näköisiä paketteja mulle... muttei saa avata ennen joulua!:(

Tällanen  ihanuus löyty Bavaysta!:) 
Huomenna mulla on suunnitelmissa Weekend de Noël du Scout! Blandine, eli mun host-sisko ei oo suostunu paljastamaan mulle mitään muuta kuin sen, että siellä tulee olemaan huippua ja että ohjelmassa on lahjojen jakoa. Mä valmistin lahjaksi jouluisen Rocky Road-suklaalevyn. Pilkoin siis mun tekemiä pipareita pieniksi palasiksi, sulatin reilun levyn suklaata, sekoitin kaiken ja laitoin astiaan jäähtymään. Käärin lahjapapruun ja voilà! Oon ylpeä, koska keksin idean ihan spontaanisti omasta päästä ja hyvin onnistu!:) Lisään kuvan seuraavaan postaukseen.

Kirjoitan taas kohta uusiksi, tää oli vaan tällanen pikainen joululomahehkutus! Ja nyt lomalla (ainakin pitäis olla!) on aikaa kirjotellakin. 

Hyvää joulun odottelua ja viikonloppua!! ♥:Paula

2 kommenttia: