tiistai 30. elokuuta 2011

2 nuits

Salut vaan kaikille! Arvatkaa kuka lähtee torstaina? Arvatkaa ketä jännittää?

Oikeat vastaukset: 1. Paula 2. Paulaa. 

Minneköhän kaikki tää aika on kadonnut? Vuosi sitten mä vielä istuin kahvilassa haastattelussa uskomatta, että tää hetki joskus koittais. Muistan, kun kirjotin ranne kipeänä ja paniikissa mun vaihtariesseetä ja vastailin kysymyksiin. Entäpä nyt? Huomenna aamupäivällä joudun hyvästelemään mun pikkusiskon, isin, kaverit, koiran ja koko kotikaupungin ja lennän äipän kanssa Norwegianilla Helsinkiin. Voin sanoa jo nyt, että lähtöä edeltävä yö tulee varmasti olemaan jotain niin sekaista, että onneksi mennään illalla mun tädille nollaamaan ajatuksia! Tästä seuraavana aamuna täytyis olla pirteänä klo 07.30 Hesa-Vantaan kentällä. Onneks mun mummolasta, joka on Tikkurilassa, ajaa sinne maksimissaan sen 15min, ja noin aikaisin vielä lyhyemmän ajan, joten ei tarvitse herätä niin epäinhimillisiin aikoihin. (Note: Mun on turhaa sanoa mitään siitä, mikä on inhimillistä ja mikä ei, koska oon ollu lomalla kesäkuusta asti.) Lentokentällä tapaan muut YFU:n Ranskaan lähtevät suomalaiset vaihtarit ja saan lentoliput Pariisiin! Pariisissa mua odottaa 3 päivän valmennusleiri, minkä jälkeen juna kuljettaa mut isäntäperheen luo. :)

Tuliaiset oon saanu jo ostettuu, mutta muuten pakkaus on vaiheessa. Tiedän jo mitä otan mukaan ja mitä en, mutta ongelma on se, että mulla saa olla vain 20kg painava laukku, ja käsimatkatavarat saa painaa sen ruhtinaalliset 5kg, mikä luonnollisesti aiheuttaa ongelmia. Vaatteitakin pitäis vielä pestä ja silitellä, samalla kun ääni mun sisällä koittaa sanoa, että on niitä kauppoja Ranskassakin. Äiti oli onneksi niin ihana, että lainas mulle vuodeksi sen Samsonite Lite-matkalaukun, ettei laukun paino ei vie liikaa kiloja. ♥ Pakkaamiskiireitä lisää tässä vähän se, että porukat  laittoi mut tyhjentämään kaapit tavarasta, jota en usko käyttäväni vaihtarivuoden jälkeen, kun muutan Helsinkiin. Töitä siis on riittänyt. Toisaalta, luultavasti mä kiitän itseäni sitten vuoden päästä, ja oon saanu vähän siivoomisapua. :) Kaappien kätköistä oon löytänyt vanhoja kaverikirjoja, vihkoja, miljoona pinoa erilaisia esitteitä ja julisteita, penaaleja, kuivuneita glitter-kynsilakkoja ja muuta ihanaa... On btw kiva lukea vanhoja äikän kirjoitelmia, en tajua miten mulla on joskus ollut niin hyvä mielikuvitus! Eiköhän meillä kaikilla ala-asteella:).


Siskoille ostin molemmille Marimekon meikkipussit ja host-mami saa esiliinan. :)

Mariannea, fazerin sinistä ja lakuja, bien sûr! Salmiakkia en viitsi viedä, koska en niistä itsekään pidä, enkä usko isäntäperheenikään rakastavan sitä... Jos matkalaukku painaa liikaa, voin jättää karkit pois ja ostaa uudet Hesa-Vantaalta!

Vien host-isälle Fiskarsin pienoissahan, jossa on taitettava terä ja koko perheelle Muumi-sakset! Saha oli mun oman isän idea, on kuulemma tosi käytännöllinen ja silleen. :)

Vien host-velille pari suomalaista levyä ja Angry Birds-pelin. Pelailin yks päivä AB:tä ja  sain siitä idean tuliaiseen.

Kävin hakemassa Rovaniemen matkailu-infosta Rovaniemen turismiesitteitä. Lisäksi ostin Lapista kertovan kirjasen ja äippä anto mulle revontulista kertovan kirjan.


Lauantaina vietin perheen kanssa Suomi-iltaa meidän mökillä, joka sijaitsee jopa 15km kotoa! Ensin saunottiin ja uitiin joessa. Vesi oli kylmää, mutta oli pakko ottaa kaikki irti Suomessa olosta ja heittää kunnon löylyt ja uida Suomen vesissä vielä, kun voi. Meidän mökille on kesän aikana rakennettu sellanen söpö huvimaja, ja saunomisen jälkeen mentiin sinne viettämään aikaa. Oli tosi pimeää, mutta ilma oli harvinaisen lämmin! Syötiin raclette-grillillä lämmitettyä ruokaa ja katkarapuja kattokruunun valossa. OMNOMNOM. Sitten masu täynnä sai hyvin unta palloon:). En oo koskaan ollut mikään mökki-ihminen, ja viihdyn aina maksimissaan sen pari päivää mökillä valittamatta tekemisen puutteesta, mutta voin sanoa, että oli tosi ihanaa!


Ärsyttävä salamanvalo, mutta ruoka on pääasia!♥:D


Tänään kävin kaupungilla ostelemassa vikojen tuliaisten lisäks kellon ja vähän vaatteita vielä mukaan. Meni monta tuntia vertaillessa kellojen hintoja, laatuja ja ominaisuuksia, mutta lopulta päädyin ostamaan kullatun Candinoon. Sinne meni mun synttärilahjarahat, mutta on se sen arvoista, jos en myöhästele enää!:D


                                          
Kello, n. 250e, Candino.





Tuubihuivi, 21,90, lompakko, 14,90 ja nahkasormikkaat, 29,90, Glitter. Tarvitsin uuden lompakon, koska mun lempilompakko, jonka ostin Thaimaasta, sanoi itsensä irti kahden vuoden yhteiselon jälkeen:(. Tuotteita sai kolme kahden hinnalla, joten ostin sit vielä huivin ja hanskat kylmempiä iltoja varten Ranskaan.



Korvakorut, 2,95, H&M.


Nyt jatkan pakkailua, saatan kirjoittaa pikapostauksen ennen lähtöä vielä. Jos en, niin nähdään Ranskassa!!


Avec un très grand ♥: Paula

2 kommenttia:

  1. mä oon täällä pariisissa siis vaihossa ja ollu nyt viikon ja on kyllä tosi hyvin alkanu, hauskaa vuotta sullekki ja älä säikähä sitte ranskalaiset puhuu iha sairaan nopeesti, ja aluks oli hirveen vaikee saada mitää selvää, mutta voin sanoo että jo nyt viikon päästä on paljonpaljon helpompi ja oon huomannu suurta edistystä mun ranskassa, joten lykkyä pyttyy ja hauskaa vuotta sullekki!! :)

    VastaaPoista
  2. kiitti tosi paljon tsempistä ja tosi hyvää vuotta sullekki!:) ehkä vuoden päästä osataan ranskaa jo niin hyvin, et pystytään lähettää kommentteiki ranskaks:D

    VastaaPoista